luni, 30 martie 2009

profesori
































Vreau sa incep prin a va spune ca nu am crezut niciodata sa vad ce am vazut azi,mai ales sa iau parte la asa ceva.Dupa cum bine vedeti si in titlu ,este vorba de profesori si cat de nesimtiti pot fi ,uneori chiar mai nesimtiti decat cel mai needucat elev din scoala.Nu pot afirma ca sunt mai desteapta ca un profesor pentru ca eu am nevoie de el ca sa ajung la un nivel mai inalt,nu pot spune ca sunt mai educata decat un profesor pentru ca am nevoie de el ca sa ma indrepte, dar cum pot eu ca elev sa invat ceva de la un profesor care nu rateaza nici o ocazie pentru a cere "un banut,ceva" ,face misto de elevi,vine la ora cu o scarba ,transmisibila, de viata,cu o fata de om obosit care parca vrea sa ne transmita prin mimica fetei lui ca nici noi nu mai avem prea mult pana vom deveni ca el.E aiurea invatamantul in Romania,nimaniu nu i pasa nici elevului nici profesorului nici celor din varf.Elevul isi doreste ca dupa terminarea studiilor sa se angajeze in domeniu studiat,dar oare cati dintre ei fac asta? Foarte putini. Pentru ca profesorilor nu le pasa de noi si ii inteleg intr un fel,de ce le ar pasa cand ei lucreaza pe niste slarii mizere? Intrebarea intrebatoare este: Dragii mei profesori voi ce faceti pentru a merita un salariu mai mare? Nimic! Stiti doar sa cereti salarii mari pentru o munca pe care sincer o pot face si eu. Stiu si eu sa pun numai 10 ca sa scap de elevi,stiu si eu sa pun numai 3 ca sa imi umpletii buzunarele de sarbatori,stiu si eu sa citesc o lectie dintr un manual si sa o predau,stiu si eu sa stau de vorba si sa imi iau banul.Cu totii stim. Lasand la o parte exceptiile ,cum puteti avea nerusinarea sa cereti un salriu mai mare?
Concret eu va voi da un exemplu,intamplat azi,dupa cum v am spus mai sus.
Nu voi da nume ,nici detalii despre respectiva profesoara deoarece acesta ar putea exercita forte nebanuite asupra mea,lucru nu prea placut pentru putinul timp ramas ,ca elev.Aceasta doamna "x",nevoiasa ,ca toti profesorii de altmiteri, s a gandit ca ar cam avea nevoie de un USB,un DVD si niste insignifiante boxe.Ca ar fi avut nevoie nu ar fi constituit o problema,dar acea nevoie trebuia suportata de buzunarele noastre,buzunare care nu prea zdranganeau cu pofta.Partea interesanta e ca nu ne putea obliga sa platim dar de produse avea nevoie,asa ca ,s a gandit la metoda "ma scarpini tu pe spate ,te scarpin si eu pe tine pe spate".Va explic imediat. Metoda consta in motivarea unor absente sau modificarea notelor de 3 in note de 8 si notelor de 2 in note de 7. Cu DVDul a scapat usor ca s a oferit cineva. Pentru boxe s a organizat un concurs .Cine vroia motivate absente ,in functie de cate avea trebuia sa spuna cat putea sa ofere.Initial ,un coleg s a oferit sa dea 10 lei pentru a i se motiva 6 absente.Vazand profa ca merge,pe sume mari ,a continuat sa umble prin catalog si sa ne anunte cam cate absente avem,asta ca sa ne simtim noi.Dupa ce a mai dat cineva 8 lei pentru a i se motiva 4 absente,ce credeti? Nu mai avea saraca cotizanti,asa ca trebuia sa adopte o noua metoda,lansandu se intrebarea :Cat sunteti dispusi sa dati ,ca din 3 sa va fac 8?Se parea ca mai toti eram cu buzunarele goale parca ne suradea ideea si parca nu...Cum sumele incepusera sa descreasca ,unul din colegi zice : "Doamna profesoara vreau eu 8 pentru 3 lei(treij de mii),ca n am mai mult". Cam cu noduri in gat ca nu are oferte mai bune,accepta.In timp ce se oferisera mai multi sa participe la minunatul concurs,eu ma gandeam:"Am 12 lei ,o hartie de 10 lei si doua de 1 leu.Doi lei nu imi accepta sigur,dar nici 10 lei nu i dau cand se poate si cu 3 lei".Intr un final,reusesc eu sa schimb banii si incep si eu sa falfai 3 lei pe sus ,semn ca intru in concurs.Dar omul este ca vorba aia "saracu si a dracu" ,si mi zice :"Tu mai scoate 1 leu k mai avem nevoie."De avut ,eu mai aveam bani,dar de ce eu sa dau 4 lei si altii 3,ce oi fi eu mai proasta?si i am raspuns cu o fata de milog :"Imi pare rau,nu mai am nici un ban doamna profesoara...".Saraca s a cam lins pe bot.Dar povestea nu se termina aici,cruntul final este ca dupa ce ca baiatul care a dat 10 lei pentru 6 absente ,pentru ca avea masina,l a mai pus si sa se duca sa cumpere boxele(din banii poporului),plus calblul USB din banii lui.Frumos,nu ai ce comenta.
Acum spuneti mi voi mi e sunt eu nebuna?Sunt oare acei elevi agresivi care ii mai "articuleaza" pe profesori,nebuni?Oare in noi sta baza,in noi tinerii? Noi nu putem fi decat varful si viitoarea baza,dar cum baza piramidei actuale este de a dreptul bolnava,cum putem fi oare noi sanatosi?
Traim intr o lume in care nu ni se ofera o injectie salvatoare ci una letala!
Si cel mai frumos si minunat lucru este ca in mod sigur nu mi a intamplat doar mie!

2 comentarii: